[MD-sorular] Gezegende Delik

E. Mehmet Kıral luzumi at gmail.com
26 Oca 2013 Cmt 00:02:22 EET

Deligin yaricapi sabit degil. Dolayisiyla r

Elinizde 3 degisken ve 1 denklem varsa, bunlarin herhangi ikisini bagimsiz
degisken geri kalanini da denklem tarafindan belirlenen diger ikisine bagli
degisken olarak belirleyebilirsiniz (gradyanla ilgili bazi kosullar
saglandiktan sonra)

Bu soruda cok buyuk bir gezegen orneginde 1 m'lik bir delik yuksekligini
tutturabilmem icin oldukca genis yaricapli bir delik delmem gerekmeke,
hatta gezegenin neredeyse tamamini cope atmaktayim.

O yazida yapilan hesap da geriye kalanin hacminin R'den bagimsiz oldugunu
soyluyor. Formulde sadece H var, ve R ile r yok.

--
Eren Mehmet Kıral