[MD-sorular] Problem

dede dede_47 at mynet.com
3 Mar 2013 Paz 19:48:49 EET

"Problem" isimli iletiye yorum/yanıt veren;
DeÄŸerli liste üyeleri,

Yanıt ve yorumlarınızı hayretle okuyorum.Problemin ilk soruluÅŸu ÅŸöyleydi:
"bir sütçü aldığı bir miktar süte %25 oranında su katiyor. bu sutcunun tartısı normalden %8 eksik tartıyor. sütün listesini aldığı fiyattan sattıgına göre bu sutcunun kârı yüzde kactır"
Burada siyahladığım "bu sütçünün tartısı" sözünü sizler nasıl anlıyorsunuz?Sütçünün terazisi var mı/yok mu? Elbette VAR!
Bu ifade karşısında nasıl "sütçünün kendi tartısı yok!" diyebiliyorsunuz?
Varsayalım ki "ben de Türkçe'yi 'iyice' anlayamıyorum";ve sütçünün
aldığı/sattığı süt miktarları baÅŸka bir terazide tartılmış olsun;tartma iÅŸlemi sonuçları "sütçüye" söylenmeyecek mi? Tabii söylenecek!(Aksi halde ticaret yapamaz) Bu durumda sütçünün kendi tartısının olup/olmaması benim
çözümüm de yürüttüÄŸüm muhakemenin neresini deÄŸiÅŸtirir ki?
Bir soruyu/problemi çözmenin %50 si soruyu iyice anlamaktır.
Lütfen soruyu iyice anladıktan sonra çözüm/yanıt/yorum yazalım.
Bunun dışı "havanda su döÄŸmek" olur,bu ise liste üyelerine yakışmaz!
Selamlarımla..
A.Kadir DeÄŸirmencioÄŸlu