[MD-sorular] MD-sorular Toplu Mesajı, Sayı 1106, Konu 1

Cem Eker cemeker at hotmail.com
5 Mar 2013 Sal 10:26:12 EET

Yani... Sayın Dede, son mesajda biraz şahsiyetleri sorgular gibi konuşmuş sanki...

Ben
 %25 su ekleme hadisesini tartmadan bağımsız olarak düşündüm, yani, ne
ise o'ya %25'i kadar su eklenecek. Su miktarı hazır olarak verilmiş
tarzında... Daha açık konuşmak gerekirse kablî-peşin olarak düşündüm.
Yoksa sorunun bir esprisi dediğiniz gibi kalmıyor.
Bu soruyu, "aktüel hayattaki akıştan bağımsız olarak düşünmek lâzım" fikrindeyim. Bununla beraber, soruda edebî bir noksanlık olduğu aşikârdır ve farklı anlayışlara gebe bir yapıya da sahiptir.

Soru şöyleydi:
Bir sütçü aldığı bir miktar süte %25 oranında su katiyor. Bu sutcunun
tartısı normalden %8 eksik tartıyor. Sütün listesini aldığı fiyattan
sattıgına göre, bu sutcunun kârı yüzde kactır?

Cem.