[MD-sorular] Taksit Ödemek

dede dede_47 at mynet.com
29 Mar 2013 Cum 12:17:56 EET

DeÄŸerli Üyeler,

Finans matematiÄŸinde; bankadan aylık (p) faiz oranıyla alınan (A)  TL kredinin, her ay (a) TL taksitle, (n) ayda ödenmesine ait; A=(a/p)(1-(1+p)^-n) formülü kullanılmaktadır. Bu eÅŸitlikten (n) çekilirse; n= Log(a/(a-pA))/Log(p+1) bulunur. n>0 olması için, (n yıl sayısının sıfırdan küçük veya sanal olmasının gerçek hayatta karşılığı yoktur.)  (a>pA) olmalıdır. Bu ise, alınacak (A) TL kredinin aylık taksit tutarı (a), (pA) dan büyük olmalı; KÜÇÜK OLAMAZ demektir! ÖrneÄŸin p=0.01(%1) aylık faizle alınan A=10000 TL kredinin aylık taksit tutarı; pA=10000*0.01=100 TL den büyük olmalıdır. Halbuki gerçek hayatta alınan bu 10000 TL kredinin a<100 olan her miktar aylık taksitle ödenebilmesi mümkündür(mümkün olmalıdır). Gerçek hayatla,(gerçek hayatı/dünyayı en iyi temsil ettiÄŸini sandığımız) matematik arasındaki bu &ldquo;ayrılık/farklılık&rdquo; nasıl açıklanır? Ben mi yanlış yapıyor/düÅŸünüyorum? Liste üye(ler)miz bunu anlaşılı
ÅŸekilde açıklayabilirler mi?
Saygılarımla&hellip;

A.Kadir DeÄŸirmencioÄŸlu