[MD-sorular] Ynt: Re: Ynt: Ynt: Re: Taksit Ödemek

dede dede_47 at mynet.com
29 Mar 2013 Cum 19:01:08 EET

Sayın Kerem Altun;VerdiÄŸiniz örnekte, t=L/(v2-v1) formülü gereÄŸi eÄŸer v2<v1 ise
yakalama zamanı t<0 çıkar,ama bu mantıklı bir ÅŸekide anlamlandırılır/yorumlanır.
"Demek ki önde ki arabayı hiçbir zaman yakalayamıyoruz,aramızda ki mesafe
devamlı olarak açılacak." Ama v2=v1 ise o zaman t sonsuz olur,buda akılcı olarak yorumlanabilir:"Demek önde ki arabayı yine yakalayamıyoruz,ama aramızdaki
mesafe artmıyor sabit kalıyor." Bu ÅŸekilde,sorduÄŸum sorunun "açık/anlaşılır" bir yorumunu ben bulamadım.Sn.E.Mehmet Kral; "(a) deÄŸeri pA ya alttan/üstten yaklaşırsa (n) sonsuz olur" diyor;doÄŸru! Ama a<pA olarak nümerik deÄŸer vererek pA ya yaklaÅŸtırılınca (n) yıl sayısı daima sanal çıkıyor!Nasıl oluyorsa (n) deÄŸeri birden sanal sayıdan,sonsuza "atlıyor". Yani "ben ne diyorum,tamburam ne diyor" durumu! Galiba doÄŸru yaklaşım sizin cümleniz:
"Sanal sayilari bu ise karistirmamak gerek diye dusunuyorum."
Esenlik dileklerimle...

A.Kadir  DeÄŸirmencioÄŸlu
 ----- Özgün Ä°leti -----Kimden : kerem.altun at gmail.comKime : dede <dede_47 at mynet.com>Cc : md <md-sorular at matematikdunyasi.org>Gönderme tarihi : 29 Mart 2013 Cuma 18:27Konu : Re: [MD-sorular] Ynt: Ynt: Re: Taksit Ödemek
Merhaba,Saatte 10 km sabit hizla giden bir arabamiz olsun. 10 metre onumuzde de saatte 20 km sabit hizla giden baska bir araba olsun. Elbette ki bu arabayi yakalayamayiz. Yakalamak icin gecmesi gereken zamanin formulunu yazdiginizda zaman negatif cikar. Ayni problemi sabit ivme ile giden arabalar icin dusunelim. Ornegin bizim araba 10 m/s^2 sabit ivmeyle hizlansin, ondeki araba da 20 m/s^2 sabit ivmeyle hizlansin. Elbette yine ondeki arabayi yakalayamayiz. Yine de formulu yazip cozerseniz zamanin karesi negatif cikar. Her iki durumda da cozum yok. Sanal sayilari bu ise karistirmamak gerek diye dusunuyorum. O yalnizca cozdugunuz denklemin dogrusal olmamasinin bir sonucu.Kerem