[MD-sorular] iki soru

Kerem Altun kerem.altun at gmail.com
30 Mar 2013 Cmt 10:08:22 EET

Merhaba,

Birazdan uzerinde dusunecegim iki soruyu paylasmak istedim. Henuz cozmeye
ugrasmadim.

1. Duzlemde bir dogruyu ax+by+c=0 denklemiyle gosterelim. a, b, ve c
sayilarini [0,1] arasinda rastgele (yani uniform dagilimdan) secersek,
duzlemde gercekten rastgele bir dogru mu secmis oluruz? Olmaz gibi duruyor,
cunku mesela c=0 secemeyecegimiz icin bu dogru hicbir zaman (0,0)
noktasindan gecmez. Peki a, b, c'yi [0,1] degil de [-1,1] arasindan
rastgele secersek ne olur? Bu sefer de c=0 secemeyiz ama cok
yaklasabiliriz. Bu durumda sectigimiz dogru gercekten rastgele olur mu,
yoksa bazi dogrulari daha yuksek olasilikla mi secmis oluyoruz?

2. Bu soruyu android cep telefonu olanlar daha iyi anlayacak sanirim, cunku
ben anlatmayi beceremeyecegim. Telefonumda ekran kilidi gibi birsey var.
3x3'luk bicimde duzenlenmis 9 tane nokta uzerinde bir sekil cizerek bir tus
kilidi tanimlayabiliyorum. Ornegin su sekildeki gibi:

http://www.onlineandroidtips.com/images/o65.jpg

Bu tanimladigim sekli bilmeyen birisi telefonu acamiyor. Bu 3x3'luk kare
uzerinde kac farkli kilit tanimlayabilirim?

Bu sorularin ikisinin de yaniti eminim google'dan arayinca bulunuyordur.
Meraklisi ugrasir diye yazdim.