[MD-sorular] iki soru

Olcay Bingol olcaybingol at hotmail.co.uk
30 Mar 2013 Cmt 11:43:23 EET

Merhaba Kerem Bey ,
      Müsaade ederseniz eğer 2. soruya ilave etmek istediğim bir şey var. Min. 3 noktaya dokunmak şartı ile 3*3'lük sistemde   kaç tane şekil çizilebilir?

Date: Sat, 30 Mar 2013 10:08:22 +0200
From: kerem.altun at gmail.com
To: MD-sorular at matematikdunyasi.org
Subject: [MD-sorular] iki soru

Merhaba,

Birazdan uzerinde dusunecegim iki soruyu paylasmak istedim. Henuz cozmeye ugrasmadim.

1. Duzlemde bir dogruyu ax+by+c=0 denklemiyle gosterelim. a, b, ve c sayilarini [0,1] arasinda rastgele (yani uniform dagilimdan) secersek, duzlemde gercekten rastgele bir dogru mu secmis oluruz? Olmaz gibi duruyor, cunku mesela c=0 secemeyecegimiz icin bu dogru hicbir zaman (0,0) noktasindan gecmez. Peki a, b, c'yi [0,1] degil de [-1,1] arasindan rastgele secersek ne olur? Bu sefer de c=0 secemeyiz ama cok yaklasabiliriz. Bu durumda sectigimiz dogru gercekten rastgele olur mu, yoksa bazi dogrulari daha yuksek olasilikla mi secmis oluyoruz?

2. Bu soruyu android cep telefonu olanlar daha iyi anlayacak sanirim, cunku ben anlatmayi beceremeyecegim. Telefonumda ekran kilidi gibi birsey var. 3x3'luk bicimde duzenlenmis 9 tane nokta uzerinde bir sekil cizerek bir tus kilidi tanimlayabiliyorum. Ornegin su sekildeki gibi:

http://www.onlineandroidtips.com/images/o65.jpg

Bu tanimladigim sekli bilmeyen birisi telefonu acamiyor. Bu 3x3'luk kare uzerinde kac farkli kilit tanimlayabilirim?

Bu sorularin ikisinin de yaniti eminim google'dan arayinca bulunuyordur. Meraklisi ugrasir diye yazdim.

sorular at matematikdunyasi.org