[mk-duyuru] Felsefe Koyu

Ali Nesin anesin at nesinvakfi.org
30 Haz 2014 Pzt 18:52:28 EEST

Sevgili Dostlar,
Matematik Koyu muthis bir basari yakaladi. O kadar ki basvuran
ogrencilerin ancak onda birini kabul edebiliyoruz.
Her yil ilkokuldan doktoraya kadar 5000 dolayinda ogrenci Koy'e geliyor.
Yurtdisindan hocalar da Koy'de ders vermek icin kuyruga girmis
durumdalar. Namimiz aldi yurudu...

Yazokullarimiz meshur, biliyorsunuzdur.
Ilkbahar ve sonbaharlarda ise bir nevi Disneyland'a donusuyor Koy.
Akin akin gelen cocuklarla matematiksel oyunlar oynuyorum.
Yenildikce oynamak istiyorlar, oynadikca yeniliyorlar...
Bir zaman sonra o kadar sansli olamayacagimi dusunup stratejiyi aramaya
basliyorlar.
Tam bulmak uzere olduklarinda oyunu degistiriyorum; yagma mi var!
En sonunda yeniyorlar tabii. Iste o zaman keyiflerini gormelisiniz.
Bazilarina da ancak iki saatte bulabilecekleri bir problem veriyorum.
Hangimiz kac defa iki saat dusunmusuzdur ki; zaman mi var? Ama cocuklar
iki saat boyunca probleme yogunlasiyorlar ve altindan girip ustunden
cikiyorlar. Baslangicta cozemeyeceklerini sandiklari bir problemi cozmek
onlari cok keyiflendiriyor. Kendilerine guven duyuyorlar, zekalarina
sasiriyorlar.

Matematik Koyu dunyada bir ilktir ve saniyorum imece usulu kurulan bir
baska bilim kurumu daha yoktur.
Katkisi olan, destekleyen herkese gencler adina cok tesekkur ederim.
Umarim yarattigimiz guzelligi gelip gormussunuzdur.
Mutlaka bekleriz. Gorulesi bir yer cunku.
Guzelliginden ote, Turk egitim sistemini vasatliktan kurtaran devrim
niteliginde bir olusum gorulmeli diye dusunuyorum.

Matematik Koyu rustunu ispatladigina gore artik Felsefe Koyu'ne el
atabiliriz.
Gecen yil insaatina basladik. Yariladik sayilir.
Paramiz bitti ama.
Katkilarinizi asagidaki hesap numarasina yatirabilirsiniz .
Not olarak "Felsefe Koyu icin" yazarsaniz bizim icin kolaylik olur. Bir
de adresinizi ya da bir iletisim bilginizi eklerseniz tesekkur edebiliriz.
Bin lira ve ustu bagista bulunanlarin adlarini bir mermer plakaya yazip
Koy'e asacagiz, aynen Matematik Koyu'nde yaptigimiz gibi.

Katkilariniz icin cok tesekkur ederim.
Ali Nesin

Kredi kartiyla bagis icin:
https://secure.nesinvakfi.org/nesinvakfi/bagis.php
Banka yoluyla bagis icin: Nesin Vakfi, Is Bankasi, Parmakkapi subesi,
Sube kodu 1042, Hesap no 0687054. IBAN: TR17000640000011042068054
ya da
Nesin Vakfi, Vakif Bank, Catalca subesi, Sube kodu 00237, Hesap no:
00158007272068355, IBAN: TR730001500158007272068355