[mk-duyuru] Felsefe Koyu (duzeltilmis)

Ali Nesin anesin at nesinvakfi.org
30 Haz 2014 Pzt 23:25:31 EEST

Bir onceki mesajimda IBAN numaralarindan birini yanlis yazmisim. Ozur
dilerim, cok kizdim kendime. Mesajim soyle olmalıydı:

Sevgili Dostlar,
Matematik Koyu muthis bir basari yakaladi. O kadar ki basvuran
ogrencilerin ancak onda birini kabul edebiliyoruz.
Her yil ilkokuldan doktoraya kadar 5000 dolayinda ogrenci Koy'u ziyaret
ediyor.
Yurtdisindan hocalar da Koy'de ders vermek icin kuyruga girmis
durumdalar. Namimiz aldi yurudu...

Yazokullarimiz meshur, biliyorsunuzdur.
İlkbahar ve sonbaharlarda ise bir nevi Disneyland'a donusuyor Koy.
Akin akin gelen cocuklarla matematiksel oyunlar oynuyorum.
Yenildikce oynamak istiyorlar, oynadikca yeniliyorlar...
Bir zaman sonra o kadar sansli olamayacagimi dusunup stratejiyi aramaya
basliyorlar.
Tam bulmak uzere olduklarinda oyunu degistiriyorum; yagma mi var!
En sonunda yeniyorlar tabii. İste o zaman keyiflerini gormelisiniz.
Bazilarina da ancak iki saatte bulabilecekleri bir soru soruyorum.
Hangimiz kac defa araliksiz iki saat dusunmusuzdur ki; zaman mi var? Ama
cocuklar iki saat boyunca probleme yogunlasiyorlar ve altindan girip
ustunden cikiyorlar. Baslangicta kendilerine imkânsiz gelen bir problemi
cozmek onlari cok mutlu ediyor. Kendilerine guven duyuyorlar, zekâlarina
sasiyorlar.

Matematik Koyu dunyada bir ilktir ve saniyorum imece usulu kurulan bir
baska bilim kurumu daha yoktur.
Katkisi olan, destekleyen herkese gencler adina cok tesekkur ederim.
Umarim yarattigimiz guzelligi gelip gormussunuzdur.
Mutlaka bekleriz. Gorulesi bir yer cunku.
Guzelliginden ote, Turk egitim sistemini vasatliktan kurtaran devrim
niteliginde bir olusum mutlaka gorulmeli diye dusunuyorum.

Matematik Koyu rustunu ispatladigina gore artik Felsefe Koyu'ne el
atabiliriz.
Gecen yil insaatina basladik. Yariladik sayilir.
Paramiz tukendi ama.
Katkilarinizi asagidaki hesap numaralarina yatirabilirsiniz.
Not olarak "Felsefe Koyu icin" yazarsaniz bizim icin kolaylik olur. Bir
de adresinizi ya da bir iletisim bilginizi eklerseniz tesekkur edebiliriz.
Bin lira ve ustu bagista bulunanlarin adlarini bir mermer plakete yazip
Koy'e asacagiz, aynen gecmiste Matematik Koyu'nde yaptigimiz gibi.

Katkilariniz icin cok tesekkur ederim.
Ali Nesin

Kredi kartiyla bagis icin:
https://secure.nesinvakfi.org/nesinvakfi/bagis.php