[mk-duyuru] Nesin Lisesi Projesi

Ali Nesin anesin at nesinvakfi.org
10 Ara 2018 Pzt 14:06:53 MSK

Sevgili Dostlar,

Turkiye'nin gelecegini bicimlendirecek onemli bir projeyle daha
karsinizdayiz. Yas kemale erdi, bu muhtemelen son projem olacak.

Bir Nesin Lisesi kurmak icin kollari sivadik.

Ogrenmenin, anlamanin, arastirmanin, dusunmenin, sorgulamanin bir yasam
bicimine donustugu ve tum mekâna ve zamana yayildigi bir olusum
tasarliyoruz. Aslinda bir liseden cok bir koy, bir yasam yeri, hatta bir
yasam bicimi.

Hocalarla genclerin ayni mekânlari paylastigi, bir arada yasadigi,
dostluk kurdugu, "hepimiz ayni gemideyiz" hissiyatini uyandiran bir
egitim kurumu. Usta cirak iliskisinin gecerli oldugu... Elbette
olabildigince ozgur bir ortamda. Baska turlusu mumkun degil. Daha fazla
yazip da gelecegi etkilemeye calismayayim, kendi ruhunu kendi
olusturacak cunku.

Sirince'de, Matematik Koyu'ne komsu olacak ve dogal olarak Matematik
Koyu'nun kolayliklarindan yararlanacak.

Edebiyat, sanat, felsefe, spor ve tabii ki matematik ve bilim. Hicbirini
savsaklamayacagiz. Her biri en ust duzeyde ve dunya capinda, hatta
otesinde. Tam donanimli gencler mezun etme niyetindeyiz.

Yatili olacak. Hazirlik dahil 5 sinif, her siniftan 2'ser sube, her
subede 24 ogrenci, yani yaklasik 250 ogrencilik bir okul. Ogrenciler
okulun gunluk islerinde de calisacaklar.

Universite hocalarinin da lisemizde ders vereceklerini umuyorum.

Ileride egitim felsefemiz hakkinda daha fazla bilgi verecegim. Simdilik
sunu soylemekle yetineyim: Egitim hakkindaki dusuncelerimizi
degistirebilecek bir proje pesindeyiz ve katkilarinizi bekliyoruz. 1000
lira ve ustu bagista bulunanlarin adlarini mermer bir plakete yazacagiz.
Bagis hesaplarimiz asagidadir.

Sevgiler, saygilar.

Ali Nesin

Nesin Vakfi Bagis Hesaplari (Dekonta "Lise icin" ibaresi yazarsaniz
seviniriz. Hesap adi Nesin Vakfi'dir):

Is Bankasi Parmakkapi Subesi TL :
Sube Kodu: 1042
Hesap numarasi: 687498
IBAN: TR57 0006 4000 0011 0420 6874 98

Ziraat Bankasi Catalca Subesi TL:
Sube Kodu: 130
Hesap Numarasi: 9522232-5008
IBAN: TR7600 0100 0130 0952 2232 5008

Vakifbank Beyoglu Subesi TL:
Sube Kodu: 026
Hesap Numarasi:001 5001 5800 7296 1197 21
IBAN: TR61 0001 5001 5800 7296 1197 21

Kredi Karti ile bagis icin (Aciklamaya 'lise projesi icin' yazmanizi
rica ederiz.):
https://nesinvakfi.org/bagis-yap.php#kredi-karti

Doviz Hesaplarimiz:

Ziraat Bankasi Swift kod: TCZBTR2A