[MD-sorular] Basınımızın E8 gelişmesine bakışı

Ali ilik aliilik at gmail.com
22 Mar 2007 Per 01:54:58 EET

Çoğu sitede, http://www.ntvmsnbc.com/news/403090.asp linkindeki haberin,
tıpkısının aynısının denkinin eşi (!) var.

http://www.radikal.com.tr/haber.php?haberno=216085&tarih=20/03/2007

linki ise özgün bir sunuş...

Yabancı sitelerde de özgün sunuşlar mevcut.
 İngilizce haber sitelerine baktım da biraz bu gelişmeyle ilgili, benzer
haber yok gibi neredeyse.

Çok zor değil...
http://www.ntvmsnbc.com/news/403090.asp linkini okuyan en acemi muhabir
bile,
olayın matematiksel tarafını kurcalamayarak (biliyorsa kurcalar elbet)
konuyu kendi habercilik anlayışına göre verebilir.

Ama ne gerek var... Biri bir tercüme yapmış ve tüm siteler, gazeteler aynı
tercümeyi kopyalayıp kopyalayıp sunuyorlar.

O zaman nerede gazetecilik, nerede medya, nerede bilimi sunmak....

Zaten ayda yılda bir matematikle ilgili haber yer alıyor medyada.

Hatta, matematikle ilgili teknik bir yazı on yılda bir falan çıkıyor.

Wiles'in kanıtı, Yıldırım'ın çalışmaları...

Belki birkaç tane daha... (Türk basınını kastediyorum)

Hazır matematikle ilgili bir gelişme olmuşken,
"Ya hadi oturup özgün birşeyler yapalım bu haberle ilgili."
 demek yerine kopyalamak...

Bu mudur?