[MD-sorular] MATEMATİK BÖLÜMÜ-İŞ OLANAKLARI-KAYGILAR

Kaan Demiralp jiontr at yahoo.com
29 Nis 2005 Cum 18:16:52 EEST

slm,

ben ?T? elektrik m?hendisli?i okuyorum ?ncelikle onu belirtmek isterim. Matematik m?hendisli?ine neden gitmedin diye sorarsan sana bunun kesinlikle hayat kayg?lar? y?z?nden oldu?unu s?yleyebilirim ki bu kayg?lar? senin bu ya?ta ya?amanda ?ok do?al. A??k?a s?ylemek gerekirse bizim okulda yani it? gibi bir okulda dahi ara?t?rma g?revlisi alm?yorlar yani al?yorlar ama ?ok az; bu y?nde ?mitlerin varsa devlet ?niversitelerinden i?ler biraz sa?ma y?r?yor ki bunu sa?may? a?maya gerek yok.. malum.  Ama matematik m?hendisli?ini kesinlikle yabana atma i? imkanlar? olarak. Matematik m?hendisleri "en iyi programc?lar bizden ??kar" derler. Bigisayar?n girdi?i her alana matematik m?hendisleride girebilir. benim y?ld?z matematik mezunu arkada??m ?u an garanti bankas?ndan ?al???yor. Benim ?niversiteden bildi?im kadar?yla matematik b?l?m?ne girenler haspelkader girerler. Burda bahsetti?im matematik m?hendisli?i tabiki. E?er bu siteye ula?abilmi? ve matemati?e g?n?l vermi?sen bence gir bu b?l?me. "i?
 bulma" ya indirgersek konuyu ?ok dallan?r. Tabiki tan?d?klar ?ok ?nemli, ama sen iyi bir okula girmeye ?al?? ve sonras?nda di?er m?hendisler kadar ?ans?n olur san?r?m. End?stri, i?letme m?hendislikleri biraz daha ?ansl? i? bulmada ama matemati?in ?st?ne sende i?letme master? yapt?nm? sorun kalmaz:) yani sonradan her?eyi d?zeltme sans?n her zaman olucak...

 Yaln?z gidece?in matematik b?l?m?n?n iyi olmas? laz?m. devlet ?nversitelerinde bir a??rl?k var sanki. Bu kasvet anlam?nda bir a??rl?k. Ben bug?n girsem kesinlikle Bilgi ?niversitesi girerdim. Matematik b?l?m?nde i?lerin  iyi gitti?ini s?yleyen hem arkada?lar?m var hemde yay?nlanan dergilerden bu i?i hem ne kadar zevkli hemde ne kadar g?zel yap?ld???n? g?steriyorlar. Bo?azi?i veya ODT?'nin  genel ortam?na laf?m yok ama ?unu kabul edebilirizki derslere giren hocalar?n bir ??rencinin gelece?ini ?zerinden etkisi "inan?laz" fazla. Bir hoca i?in koskoca bo?azi?i veya odt? "markas?ndan" daha de?erli olabilir. Yani buralara kadar yazd???na g?re girebilece?in okullar aras?nda sana en iyi motivasyonu hangisi verebilir, g?ncel matematik sorunlar?nla han- gisi ilgili gibi bir ?n ara?t?rmay? yapabildi?in kadar yap derim. Yani sen ne kadar sevsende matemati?i baz? ?eyler kendi ba??na olmuyor. Sana basamaklar? ?ok h?zl? atlatt?racak birileri laz?m. "Ne kadar zeki olursan o kadarda zeki insanlara
 ihtiya? duyars?n" o y?zden bu i?i bilenlerin oldu?u yerlere girmeye ?al?? derim.

?nemsiz ve bildik g?z?kselerde fikirlerim bunlard?r. Umar?m biraz yard?mc? olabilmi?imdir.. Ben bu ya??mdan sonra matematik okuyabilirim. Kendimi 24 ya??nda ?ok ya?l? hissettim.. ?ok hazin benim dururum