[MD-sorular] Matematik Panosu

barış uğurcan barisevren19 at yahoo.com
25 Ara 2005 Paz 18:44:00 EET

bu konuda birseyler soylemeden once tabii ki  kulubun kurulus amacını bilmek gerekir. Bu baglamda, Uludað  Üniversitesi Matematik Topluluðu nun kurulus amacı nedir acaba? ornek  olarak:  dergi mi cıkaracaksını? veya insanlari matematikle ilgili  konferans/seminer tarzı aktivitelerden mi haberdar edeceksiniz?
yada  belirli zamanlarda bir arkadas cıkıp uzerinde calıstıgı bir konuyu mu  anlatacak? bunları bilmeden dusuncemi soyleyecek olursam, bence  matematik toplulugu panosunun okullarda alısılagelmis kes-yapıştır  tarzı panolardan bir farkı olmalı. mesela her hafta belirli bir konu  tıpkı MD de oldugu gibi (tabii ki daha ayrıntısız) islenebilir. en  azından insanları bu konuya yonlendiren merak uyandıran kısa tanımlar  yapılıp ispatı nispeten yalın, ayakta okuyan bir insanında okuyup  anlayabilecegi teoremlere yer verilebilir. Teorem ve tanım dedim cunku  bence bu ikiliyi icermeyen bir sunum matematigin dogası hakkında asla  bilgi veremez. bunun dısında her hafta bir soru konulup diger haftaya  cozenlerin isimleri asılabilir, hatta guzel cozumler de panoya  asılabilir. bir de ben olsam eger amacım
 insanları matematige  yonlendirmekse "o ulkede cıkan, kaliteli genis bir okuyucu kitlesine  hitap eden bir matematik dergisinin"  tanıtımını da yapardım:)
  saygılar,
  baris
Ali ilik <aliilik at gmail.com> wrote:  Merhaba,
  Uludað Üniversitesi Matematik Topluluðu olarak, matematikle ilgili  bir pano hazýrlýyoruz. Bazý konular düþündük ve döküman topladýk.  Sizlerden fikirlerinizi bekliyoruz. Bir matematik topluluðunun  panosunda neler yer alabilir?  Ali Nesin Bey'in de  görüþlerini merak ediyoruz.

  Saygýlar,

  Ali Ýlik
  U.Ü MT Üyesi

--
www.antoloji.com/ali_ilik

"A writer is not so much someone who has something to say as he is someone who has
found a process that will bring about new things he would not have thought of if he had not
started to say them." William Stafford, A Way of Writing.