[MD-sorular] Kaprekar sayilari

ali nesin anesin at bilgi.edu.tr
10 Mayıs 2005 Sal 11:22:03 EEST

To: matematik_dunyasi at yahoo.com
Subject: Matematik Dünyası'ndan Mesaj Var
From: İrtibat<md at md.math.bilgi.edu.tr>
Date: Mon, 09 May 2005 22:22:07 +0300

E-mail
:
fatih06400 at hotmail.com

Konu
:
kaprekars sabiti

Mesaj
:
ben atatürk üniversitesi kkef matematik öğr 3. sınıf öğrencisiyim
uğraşıpçözemediğim sayılar teorisi dersine ait bir ödev için daha
bilgili insanlara danışmak için bu yolu seçtim.yardımcı olursanız
sevinirim. kabul edelim ki a, hiçbir basamağı aynı olmayan 4 basamaklı
pozitif tam sayı olsun. a\' ; a nın basamaklarının azalan sırada
yazılmasıyla, a\" ise a nın basamaklarının artan sırada yazılmasıyla
elde edilmiş olsun. T(a)= a\'-a\" olarak tanımlayalım. örneğin; T(7318)=
8731-1378=7353 A)- T(a)=a şartını sağlayan hiçbir basamağı aynı olmayan
dört basamaklı a pozitif tam sayısının 6174 olduğunu gösteriniz... B)-
yukarıda belirtilen şartları sağlamak üzere; a, T(a), T(T(a)),
T(T(T(a))), ... dizisinin 6174 ile sonlanacağını gösteriniz... BİLGİ:
burada 6174 sayısına KAPREKAR\'S sabiti denir.

Saat
:
22:22:07

Tarih
:
09.05.05
  _____

Yahoo! Mail
Stay connected, organized, and protected. Take the tour
<http://tour.mail.yahoo.com/mailtour.html>