[MD-sorular] FW: slm

ali nesin anesin at bilgi.edu.tr
10 Mayıs 2005 Sal 11:23:47 EEST

Gruba uye olmak icin
            http://matematikdunyasi.org/mailman/listinfo/md-sorular
adresine giriniz.
Basarilar dilerim.
Ali Nesin

-----Original Message-----
From: Emine Ozacar [mailto:emineo at bilgi.edu.tr]
Sent: 10 Mayıs 2005 Salı 09:40
To: 'ali nesin'
Subject: FW: slm

-----Original Message-----
From: kenan gurler [mailto:kenangurler at yahoo.com]
Sent: Monday, May 09, 2005 2:22 PM
To: md at math.bilgi.edu.tr
Subject: slm

mrblar hocam.ben atatürk üniversitesi matematik öğretmenliği bölümünde
okuyorum.sizden bir ricam olacaktı mümkünse aşağıdaki soruyu
çözebilirmisiziniz?bana hemen cevap yazarsanız sevinirim.

SORU:kabul edelimki a,hiç bir basamağı aynı olmayan dört basamaklı
pozitif bir tam sayı olsun.a'  a nın basamaklarının azalan sırada
yazılmasıyla,a''  ise a nın basamaklarının artan sırada yazılmasıyla
elde edilmiş olsun.T(a)=a'-a'' olarak tanımlayalım.
Örneğin
       T(7318)=8371-1378=7353
a)T(a)=a şartını sağlayan hiçbir basamağı aynı olmayan dört basamaklı a
pozitif tam sayısının 6174 olduğunu gösteriniz.
b)yukarıda belirtilen şartlar sağlanmak üzere
a,T(a),T(T(a),T(T(T(a))).... dizisinin 6174 ile somlanacağını
gösteriniz.(burada 6174 sayısına Kaprekars Sabiti denir)
  _____

Yahoo! Mail Mobile
Take
<http://us.rd.yahoo.com/mail_us/taglines/mobile/*http:/mobile.yahoo.com/
learn/mail>  Yahoo! Mail with you! Check email on your mobile phone.