Re: [MD-sorular] Re: MD-sorular Toplu Mesajı, Sayı 10, Konu 14

Can Gürsoy cangursoy at gmail.com
15 Kas 2005 Sal 12:04:22 EET

Sanırım su katılmamış bir matematikçiden kasıt gerçekliği sadece matematikle
açıklayan yani bir noktada metafizikle açıklayan insanlardır. Örneğin bir
zar atıldığında klasik bir fizikçi için sonucu belirleyen etkenler bellidir:
atış hızı, yer çekimi ivmesi, yüzeyin sürtünme katsayısı, zarların kütlesi
vb. Ve newton fiziğinde şans yoktur; kuvvetler belli olduğu sürece sonuç ta
bellidir. Bir zarı A şeklinde B hızıyla özellikleri belli bir yüzeye atarsak
gelecek olan sayı bellidir, tektir. Matematikçi için ise sonuçlardan her
birinin olma şansı 1/6 dır. Bu anlamda umurlarında değildir zarın ne hızla
ne şekilde attığı yada yüzeyin özellikleri. Sadece gözlemlerinin sonuçları
doğrultusunda tümevarırlar. Fizikçinin ise umrundadır