[MD-sorular] Re: MD-sorular Toplu Mesajı, Sayı 10, Konu 14

OktayD asi.insan at gmail.com
14 Kas 2005 Pzt 00:42:37 EET

Merhaba,
Ben "su katılmamış bir matematikçi iyi bir matematikçiyse fizikten anlamaz"
önermesine katılmıyorum. Ben bir fizik öğrencisi olarak, deneysel fizikle
işimin olmadığını hep söylerim. Kuramsal fizik için fizik bölümünü seçtim.
Ancak benim matematiğe çok büyük bir ilgim var. Bu ilgi fizikten
bağımsızdır. Hatta fiziğin matematiğe dayanmasından dolayı "fizik=yaşayan
matematik" gibi bir şeyden bahsedebilirim (tabi ki bildiğimiz matematiğin
ölü olduğunu söylemiş olmuyorum). Somuta soyuttan ulaşılabileceğini
düşünüyorum. Gerçekten su katılmamış bir matematikçi varsa fizikten en iyi
anlayan da odur derim. Neyse, çok sezgisel oldu.

Sayın Ali Nesin'in söz ettiği umrunda olmama durumu olağan ama her zaman
olan bir durum değil bence. Ayrıca matematikçi şudur şunu yapar diye de
genellemeler hoşuma gitmiyor pek. Matematikçi öyle ya da böyle öyle bir an
için salt soyut boyutta düşünebilendir. Fizikçinin de matematikçiden pek
farkı yok çoğu kez.

İyi çalışmalar...

Saygı Sevgi ve Mantık...