[MD-sorular] Limit sorusu

Ali ilik aliilik at gmail.com
29 Eki 2005 Cmt 13:40:04 EEST

Sorulurı bu (md-sorular at matematikdunyasi.org) E-POSTA ADRESİNE YOLLAYINIZ
DENDİĞİ İÇİN BU MAİL ADRESİNE YOLLUYORUM. Garip geldi aslında, çünkü genelde
direkt forumlara üyeler msj atabiliyorlar internette ama VARDIR BİR
BİLDİKLERİ BU FORUMU YAPANLARIN diyerek ELEŞTİRMEDİĞİMİ belirtmek isterim.
Zira Matematik Dünyası'nın bir sayısında "eleştrilecek bir biz mi kaldık
Allahaşkına" deniyordu. Çok hoşuma gitti. Eleştirmenen önemini şiddetle
savunun birir olarak diyorum ki: MATEMATİK DÜNYASI BU ÜLKEDE ELEŞTRİLİCEK
ŞEYLERİN EN SONLARINDA GELİR.
 Böylesi bir forumu gerçekten ihtiyaç vardı. emeği geçenlere teşekkürler.
Bir sorum var. Bölümde asistan hocamız tahtada sordu. Fakat araştırıp,
uğraşmama rağmen bir yanıt bulamadım. yalnızca Drexel"in mathforumundan bir
yanıt geldi (ilgilenenler için link:
http://mathforum.org/kb/thread.jspa?threadID=1281022&tstart=0). Burada da
değişik ve daha yalın anlatımlar olabilir düşüncesiyle yolluyorum. Saygılar.
 Soru: f, f(x)={0, x E Q ; 1, x rasyonel} olarak tanımlanan bir fonksiyon
olsun. f in x->0 için limitinin mevcut olmadığını EPSİLON-DELTA METODU' nu
kullanarak kanıtlayınız.
 Ali ilik
Uludağ Üniv. Matematik Böl(İ.Ö). Öğrencisi (En son af yasasıyla
dönenlerden:) )
(www.antoloji.com/ali_ilik <http://www.antoloji.com/ali_ilik>)