[MD-sorular] Limit Sorusu(Güncellendi)

Ali ilik aliilik at gmail.com
29 Eki 2005 Cmt 14:02:59 EEST

Ya bu işyerinde de (Bursa'da bir günlük gazete) f klavye koymuşlar heryere,
kusura bakmayın. Q ya alışığım hatalar olmuş bir önceki mesajımda ama klavye
olayı mazeret değil özür diliyorum. Mesajımın düzenlenmiş hali:
   Soruları bu (md-sorular at matematikdunyasi.org) E-POSTA ADRESİNE YOLLAYINIZ
DENDİĞİ İÇİN BU MAİL ADRESİNE YOLLUYORUM. Garip geldi aslında, çünkü genelde
direkt forumlara üyeler msj atabiliyorlar internette ama VARDIR BİR
BİLDİKLERİ BU FORUMU YAPANLARIN diyerek ELEŞTİRMEDİĞİMİ belirtmek isterim.
Zira Matematik Dünyası'nın bir sayısında "eleştirilecek bir biz mi kaldık
Allahaşkına" deniyordu. Çok hoşuma gitti. Eleştirmenin önemini şiddetle
savunun biri olarak diyorum ki: "MATEMATİK DÜNYASI BU ÜLKEDE ELEŞTRİLeCEK
ŞEYLERİN EN SONLARINDA GELİR."
 Böylesi bir foruma gerçekten ihtiyaç vardı.Emeği geçenlere teşekkürler.
Bazı forumlar var türkçe ama aşırı laubali ve ciddiyetten uzak mesajlar
olabiliyor. Burası müthiş bir ortam. Umarım kıymeti bilinir. Ali Nesin ve
diğer insanlar hiç bir şey taslamadan bizleri doğru yola iletmek için
vargüçleriyle uğraşıyorlar. Mesajının altına adam Ali yazıyor Prof. Dr. Ali
Nesin yazmıyor. Yani bir samimilik, daha doğrusu içtenlik var. Ben de bu
dünyada çırpınanlardan biriyim. Geçmişimde BAŞARI YOK belki ama UĞRAŞLARIM
VAR. En altta bazı yazılarım ve şiirlerimi koyduğum şiir sitesinde
biyografimden bir bölüm okunabilir.Devlet üniversitelerinde derste sakız
çiğnemiyor, şapka takılmıyor..Proflar gelip azarlıyorlar. Burada böyle rahat
yazabiliyorum! Efenim iyigünler diliyorum saygılar vs klişelerine girmeden
rahat ama içten içe saygı ve ciddiyeti koruyarak yazabiliyorum(z). Vakıf ta
daha bir özgürlük var. "Bilgi Üni'nin matematik mantığı" zannediyorum ki Ali
Nesin ve "arkadaşları" ölse bile soyut matematiğin gizemini, güzelliğini, vs
anlatmaya çalışan şahsiyetlerin çevresinde türeyen gençlerin devam
ettireceği dergi, forum vb yolda devam edecektir. Bilgi'nin müfredatından
Türkiyede bir başka daha yok. Tüm özel ve devlet okullarının mat
bölümlerinin müfredatlarını tek tek inceledim zamanında. Şimdi de bakıyorum
aynı. Bakıyorum Odtüden destekler de var foruma, dergiye. Ör: Şafak Alpay.
Ayrıca yıllar önce kitabını okuduğum Sinan Sertözün de bu forumda mesajını
görünce şaşakaldım. Devlet üniversitelerinde (odtü, boğaziçi vb istisna)
proflar hocalar "eski kafalı!" Burda süper, ben özel üniversitede profun
karşısında bacak bacak üstüne atıp (ses çıkarmadan) neskafe içerken devlette
telefonuma mesaj geldi diye derse giren bir dekan tarafından hakarete mağruz
kaldım aşağılandım. Cevap vermediğim halde"Çık Dışarııııııııııııııııı!" diye
hitap edildim. Olayın Şahitleri var. Neyse konuşulacak tartışılacak çok şey
var umarım zamanla bu matematik dünyası sohbeti, yaz kampı kılı tüyü vs si
bu dünyada ben de yer alabilirim. Uludağ mat ta birden başladım bi iki ders
hariç tüm dersleri alıyorum. İngilizce sorunum yok. Ve terimsel ingilizce
olarak da bayağı iyiyim. TEmel sorunum yok vs vs. Sadece oturup adam gibi
çalışmam lazım. Disiplinli ve istikrarlı olmam lazım. Neyse..Sitedeki
yazılara bakarak yazı kabiliyetim hakkında olumlu yanlar geleceğini
düşünüyorum. Matematik olarak teknik anlamda "iyi" bir lisans öğrencisi
olmak için uğraşıyorum. Matematikle ilgili kitaplar vs yazmayı
düşündüm.."matematik nasıl işler? matematik ne değildir vs hakkında"..Araya
işler girdi o girdi bu girdi param olmadı süründüm vs vs. Ama mazeret değil
bunlar eskidendi artık çalışıp kendi paramı kazanıp birşeyler yapma zamanı.
 Not: burada kişisel gibi görünebilir ama benim gibi çırpınan bir çok kişi
var malum. Bu gibi kişilere ya da bu anlattıklarıma "HERKESTEN!" bir cevap,
destek bekliyorum. Vakıf ve devlet ünide matematik farkı..Öss birincilerinin
matematik yazmaması vs vs..Herkesten birkaç cümle ya da kelime..Yanlışsam da
Yanlışsın deyin abi!
 Gelelim soru hadisesine:
 Bölümde asistan hocamız tahtada sordu. Fakat araştırıp, uğraşmama rağmen
bir yanıt bulamadım. yalnızca Drexel"in mathforumundan bir yanıt geldi
(ilgilenenler için link:
http://mathforum.org/kb/thread.jspa?threadID=1281022&tstart=0). Burada da
değişik ve daha yalın anlatımlar olabilir düşüncesiyle yolluyorum. Saygılar.

 Soru: f, f(x)={0, x E Q ; 1, x irrasyonel} olarak tanımlanan bir fonksiyon
olsun. f in x->0 için limitinin mevcut olmadığını EPSİLON-DELTA METODU' nu
kullanarak kanıtlayınız.
 Ali ilik
Uludağ Üniv. Matematik Böl(İ.Ö). Öğrencisi (En son af yasasıyla
dönenlerden:) )
(www.antoloji.com/ali_ilik <http://www.antoloji.com/ali_ilik>)