[MD-sorular] partisyon

erkan karakaya hattusas388 at gmail.com
29 Eyl 2005 Per 22:16:50 EEST

Bulunabilir. Çözüm değerli hocalarımdan birine ait.

*Soru:* [0,1]'in öyle bir P partisyonu var mıdır ki

i)│P│ >│N │

ii)P'deki her X için,│X│>│N│

*Çözüm:* Vardır. Y(a)={(a,y): y elemanıdır [0,1]},

P'={Y(a): a elemanıdır [0,1]}

kümesi, i) ve ii) şartlarını sağlıyor; fakat sorun şu ki, P', [0,1]x[0,1]
kümesinin bir partisyonu; [0,1]'in değil.

 f: [0,1]x[0,1]'den [0,1]'ye

f [(0.a(1)a(2)a(3)…, 0.b(1)b(2)b(3)…)]=0.a(1)b(1)a(2)b(2)…

(1=0.999…alabiliriz)

 fonksiyonu, 1-1 ve örten olduğundan, │[0,1]x[0,1]│= │[0,1]│ sağlanır.
Dolayısıyla

P={f(Y(a)): a elemanıdır [0,1]}

kümesi [0,1]'in bir partisyonu olur ve istenen şartları sağlar.

(Burada f(A) ile, A kümesinin f altındaki görüntü kümesini gösteriyoruz.)

*