[MD-sorular] partisyon

erkan karakaya hattusas388 at gmail.com
29 Eyl 2005 Per 22:36:34 EEST

Bulunabilir. Cozum degerli hocalarimdan birine ait.

 *Soru:* [0,1]'in oyle bir P partisyonu var midir ki

i)$B("(BP$B("(B >$B("(BN $B("(B

ii) P'deki her X icin,$B("(BX$B("(B>$B("(BN$B("(B

*Cozum:* Vardir. Y(a)={(a,y): y elemanidir [0,1]} ,

P'={Y(a): a elemanidir [0,1]}

kumesi, i) ve ii) sartlarini sagliyor; fakat sorun su ki, P', [0,1]x[0,1]
kumesinin bir partisyonu; [0,1]'in degil.

f: [0,1]x[0,1]'den [0,1]'ye

f [(0.a(1)a(2)a(3)$B!D(B, 0.b(1)b(2)b(3)$B!D(B)]=0.a(1)b(1)a(2)b(2)$B!D(B

(1=0.999$B!D(Balabiliriz)

 fonksiyonu, 1-1 ve orten oldugundan, $B("(B[0,1]x[0,1]$B("(B= $B("(B[0,1]$B("(B saglanir.
Dolayisiyla

P={f(Y(a)): a elemanidir [0,1]}

kumesi [0,1]'in bir partisyonu olur ve istenen sartlari saglar.

(Burada f(A) ile, A kumesinin f altindaki goruntu kumesini gosteriyoruz.)