[MD-sorular] Matematikte Doktora Mevzuu

Ali ilik aliilik at gmail.com
10 Nis 2006 Pzt 19:10:02 EEST

> "bence insanlar matematikle sadece sevdikleri için uğraşırlar."

Hayır, sevmediği için, uğraşmak zorunda olduğu için uğraşan insanlar vardır.

 dolayısıyla doktara konusu da hangi alanı seviyorsan hangi alana ilgi
> duyuyorsan o alandan seçilmelidir.

Hayır, "asalların dağılımı" (the distrubition of primes) konusunu
sevmemesine rağmen, çalışmak isteyebilir, open problemleri çözmek
isteyebilir, insanlığa faydalı olmak isteyebilir biri.

 "sırf fazla çalışılıyor diye hiç ilgimizin olmadığı bir alanda çalışmak
> bize birşey kazandırmaz."

ilgimizin olmadığı alanda çalışmak bize, mesela, o alana ilgi duyma gibi bir
olguyu kazandırabilir.

 " hani asıl bizi ilgilendiren çalıştığımız şeyin "trend" olmasıysa neden
> ekonomi yada moda veyahut edebiyat çalışmıyoruz..."

trend sorusunu, sırf meraktan sordum. Varsa, istatistiki bir bilgi onu merak
ettim.
Ayrıca,  Kaan bey çok doğru tahmin etmiş "Trend nedir lafini yanlis
anlamamak lazim ki burdaki vurgununda baska bir yerde oldugunu
dusunuyorum... " diyerek.

 "ki bu alanlar daha trend dergi de gazetede heryerde varlar (gazetelerin
> ekonomi sayfası var ama matematik sayfası yok mesela) hem de şu anda pek
> çalışılmayan alanların ileride önem kazanmayacağını nereden biliyoruz?"

Allah allah, lafı tutmuş nerelerden anlamışsınız. Tebrik ediyorum...:)

 " matematikçinin sadece matematik olsun diye bundan zevk aldığı için
> matematik yapması gerekmez mi?"

Hayır, gerekmez. Zevk almayıp, para için de yapılabilir matematik.

 "alan popüler olmuş olmamış umrunda olmamalı bence..."

Katılıyorum.
 Saygılar sunuyorum.