Re: [MD-sorular] Gerek ve yeter koşul teoremleri ve kümeler

E. Mehmet Kıral luzumi at gmail.com
27 Nis 2006 Per 20:55:41 EEST

A: {x_n} dizisinin bir limiti vardır.
B: {x_n} dizisinin bir lim sup'u vardır.
C: {x_n} dizisinin bir limi inf'i vardır.
D: lim sup xn = lim inf xn

Bir dizinin ne lim sup'u olması lim infi olmasını gerektirir, ne de
tam tersi. Dolayısıyla iki önerme (B ve C) birbirlerini gerektirmek
zorunda değiller.

Not: Burada A önermesi B, C ve D'yi gerektiriyor. Böyle olmayan bir
örnek daha hoşunuza giderdi muhtemelen. Benim de.