[MD-sorular] TARTISMA

Demirhan Ramazan Tunc demirhan13 at bilgi.edu.tr
14 Oca 2006 Cmt 17:49:34 EET

Tartismaya katilmak yada uzatmak istemiyorum ama dergiye karsi yaklasiminizda cok buyuk bir hata var. Matematik Dunyasi dergisi yeni orijinal makalelerin yayinlandigi hakemli bir dergi degil ki sizin buldugunuz algoritmayi ve teoremleri dogrulayip size donsun veya yayinlasin. Hatta benim bildigim kadari ile Ali Nesin'den baska tam zamanli dergi icin calisan baska bir matematikci bile yok. Ali Nesin'in de derginin her bir sayisini yetistirmek icin(ki zaten zamaninda cikamadigini herkes biliyor, yani bir yandan da onun icin buyuk caba var eminim ki) gecesini gunduzune katip, dizgilerde sabahladigini, gerektiginde diger islerinden zamanini dergi icin ayirdigini da size herhangi bir Bilgi Universitesi Matematik Bolumu ogrencisi ya da Nesin Vakfi'nin bir calisani soyleyebilir. Bu durumda derginin ozgun dusunce ve yayinlara verdigi degeri sorgulamak biraz abesle istigal kaciyor bence. Calismalarinizi bir hocanizin danismanliginda Turkish Journal of Mathematics gibi hakemli bir dergiye yollarsaniz eminim ki cabalariniz ve emekleriniz bosa gitmemis olur ve gercek degerini bulur.
Saygilarimla.
Demirhan Tunc