[MD-sorular] sorular!!!

Ali ilik aliilik at gmail.com
9 Tem 2006 Paz 17:27:35 EEST

Matematikçiler aynı zamanda sanatçı mıdır? denmiş bir de.

Tübitak yayınları arasında Matematik Sanatı adında kitap var. Bu yeterli bir
yanıt olabilir, belki.

Matematikçiler kesinlikle sanatçıdırlar. "Ama her sanatçı matematikçi
değildir" diyesim geliyor bu cümleden sonra fakat sanatın ve matematiğin
anlamlarıyla oynayarak (!) vazgeçiyorum bu cümleden. Zira herşey matematikse
(!) (Niye olmasın? Netekim, "herşey kümedir!" diye bir cümle okumuştum
MD'nin bir sayısında, yanılmıyorsam) o zaman 'sanatçılar da matematik
yapıyorlar' dememizde hiçbir sakınca yoktur.

Yok eğer bu kadar kasmaya gerek yok, matematikçi derken; işte üniversitede
hoca olan, kanıtlar yapan, ders veren anlamda matematikçi kelimesini
kullanıyorsak, o zaman tabii ki de bir sanatçı (matematikçi olmayan
sanatçıları kastediyorum yani mesela hem resim öğretmeni hem matematik
öğretmeni olmayanları, bir şeyi öğretmek (!) o şeyi yapmak mıdır, ayrı konu,
bir şey yapmak nedir sorusunu bile akla getirmiyor değil bu..Neyse!)

Kabaca, herkesin anladığı (!) anlamdaki matematik, sanatın alt kümesidir.
Ancak matematiğin tanımını (?!) -bazı matematikçiler matematiği tanımlamanın
çok zor olduğunu savunurlar, söylerler- değiştirerek (!) istediğimiz yanıtı
verdirebiliriz -sanıyorum- "Sanatçılar matematikçiler midir?" karşıt
sorusuna.

09.07.2006 tarihinde Ali ilik <aliilik at gmail.com> yazmış: