[MD-sorular] Matematikle Yaşamak

Ali ilik aliilik at gmail.com
20 Mar 2006 Pzt 22:00:06 EET

Efendim, net aleminde dolanırken Odtü Felsefe Bölümü Web Sitesi'nde buldum
kendimi. Hayatımda okuduğum en iyi yazılardan biri bu. Paylaşmak istedim.
Odtü Felsefe Bölümü Başkanı Ahmet İnam'ın bir yazısı. Yazının başlığı:
"*MATEMATİKLE
YAŞAMAK *" Tiryakisi olabilirim Ahmet Hoca'nın :)

Başlarda sıkıcı geldi ama ama ortaları çok doğru tespitlerle dolu.
Sonlarında da sıkıldım. Bilen varsa lütfen "sıkılmadan okumak nasıl olur?"
konusunda bana yardımcı olabilir mi özelden? :)

Bu arada Matematik Dünyası'nda bu tarz yazılar (matematik ve felsefe,
matematik eğitimi, matematiğin sorunları!?, matematik ve yaşam/dünya vb..
gibi yazılar, yani matematikle alakalı ama amiyane tabirle şekili sembolü az
olan hatta bazen olmayan, sadece yazılar...) yer alırsa çok çok çok iyi
olur, faydalı olur, dergi daha da zenginleşir diye düşünüyorum.  Örneğin
hemen bir konu düşünebiliriz.... Ne olsun? ....hmmmm Matematik ve Trafik,
Matematik ve Bitkiler, Matematik ve Karar Verme Süreci, Matematik ve
Mizah..gibi. Naçizane önerilerim efendim.

Buyrunuz link ve yazıdan bir bölüm:

http://www.metu.edu.tr/home/www41/ahmet-inam/matematik.htm

"Sanıyorum birçok arkadaşımızda bu üçüncü dünya yoktur. Yani ikiden dörde
sıçrıyorlar. Bu ne demek? yaptıklarından aşk duymuyorlar. "Burada bir ispat
var, bunu yapacağız; bir problem var bunu çözeceğiz. Sınıfını geçmek için
bunu yapacaksın. Biran önce bu ispatı yapalım da yemeğe gidelim veya maç
seyredelim" sözleriyle örnekleyebileceğimiz, *memur kafalı
matematikçi*tipini sorgulamak gerekir. Dördüncü dünyaya ikiden
sıçrayabilen, kurnaz, iş
bilir, heyacansız insanların üçüncü dünyasızlığının matematik eğitimini
olumsuz yönden etkilediğini düşünüyorum.Bir matematikçi düşünün ki aşk
dünyası yok arkadaşlar! Olması gerekir mi gerekmez mi? Onu da sizlerle
tartışmak isterim. Bunu yalnız matematikçiler için söylemiyorum. Her
akademik alanda, her entellektüel çabada, sanatta da böyledir. Memur şair
vardır. Bir de aşk dolu şair vardır. Memur fizikçi vardır. Memur fizikçi
zeki adamdır işte, ikinci dünyası çok uygundur. Ordan dörde geçip birşeyler
yazar. Oradan onu profesör yaparlar. Bilmem hangi kurumun başkanı olur. Ama,
fizik apayrı birşeydir. Fiziği içinde duyabilmenin, ve onun heyecanıyla
dördüncü. dünyaya gidebilmenin coşkusuyla yaşama alanı işte üçüncü alan.
Bence eğitimde hem iki hem üç çok önemlidir. O yüzden matematik eğitiminde
öğretmenlerin böyle dünyaların varlığını öğrenciler aktarması gerekir.
"
Saygılarımla,
ali

--
www.antoloji.com/ali_ilik

"A writer is not so much someone who has something to say as he is someone
who has
found a process that will bring about new things he would not have thought
of if he had not
started to say them." William Stafford, A Way of Writing.