[MD-sorular] (konu yok)

Ali ilik aliilik at gmail.com
31 Mar 2006 Cum 23:42:14 EEST

1- Türev, maksimum-minumum hesapları, eğrinin bir noktasında teğeti varsa o
teğetinin eğiminin hesaplanması, integral hesabı, akışkanların incelenmesi,
yaklaşık olarak bir fonksiyonun bir noktadaki değerinin hesaplanması,
trigonometiyi daha iyi anlamak gibi daha bir çok uygulama içerir.
Matematikte bir çok yerde türevle karşılaşırız. İntegral konusu işlenirken
dikkat ederseniz, türevden sonra işlenir, çünkü integral kavramından
bahsederken türevden de yararlanılır.

Not: "Fonksiyonun eğimi" ifadesine hiç rastlamadım. Fonksiyonun bir noktada,
varsa, teğetinden ve o teğetin eğiminden bahsedebiliriz. Ayrıca fonksiyonun
türevinin belirli bir kapalı aralıkta ortalama değerinden, mevcut olması
halinde, bahsedilebilir.

2- 1 kg'ın standardı Bureau Uluslararası Ağırlıklar ve Ölçüler Bürosu'nda
bulunan platin-iridyum alaşımından yapılmış bir silindirdir. O silindirin
kütlesi 1kg olarak kabul edilir.

1 litre su ile 1kg su aynı kütleye sahiptir ama kilogramın uluslararası
standardı litre değildir.

0 santigrat derecede ve deniz seviyesinde, civa, kılcal bir boru içerisinde
760 mm yükselir.

Civa termometresini bölmelendirmeye gerek yok. Yani içine civa koyacağız
diye metrenin ve dolayısıyla milimetrenin standardını değiştirilmez.
Termometreyi önceden bölmelendirirsek 1 mm aralıklarla, eğer civa, mesela,
76 mm yükselirse, o yerin basıncı, sıfır santigrat derecede deniz
seviyesinde açık havanın basıncının 10 da biri demektir.

"1 lt nasıl yapılacağı  sorusu aklıma geliyor."

Şöyle yaparız: 1 desimetreküplük bir kap alırız, içine ağzına kadar su
koyarız, o suyun hacmi 1 litredir.

"Bunların matematikle  bağlantısı var mı?

Matematikle, en azından, "oran-orantı" kavramıyla alakası var.

"Bu ölçülerin standarditasyonu nasıl sağlanıyor."

Bu ölçülerin standardizasyonu Bureau Uluslararası Apırlıklar ve Ölçüler
Bürosu (http://www.bipm.fr/en/home/) tarafından yapılmaktadır.

31.03.2006 tarihinde ersin DUMAN <er_12345678 at yahoo.co.uk> yazmış: