Re: [MD-sorular] Re: MD-sorular Toplu Mesajı, Sayı 21, Konu 17

Erdem Ünal unalerdem at gmail.com
16 Eki 2006 Pzt 04:52:00 EEST

15.10.2006 tarihinde ali nesin <anesin at bilgi.edu.tr> yazmış:

  2. "Sozunu ettiginiz oylama nerelerde ve hangi tarihlerde yapilmis?
> Afrika'nin vahsi bir kabilesinde ya da Inkalarda ayni sonuc elde edilir
> miydi? Edilmezse, hatta edilmeyebilirse bile, estetik degerlerin illa
> evrensel olmayabileceklerinin bir gostergesidir bu" diye yazmisim, yanit
> olarak, "Yapılan çalışmalardan bazılarını şu adreste bulabilirsiniz.
> http://en.wikipedia.org/wiki/Golden_ratio" diye yazmissiniz. Soylediginiz
> adrese girdim ama orada oylamayla ilgili bir bilgiye rastlamadim. Belki siz
> cut and paste ile okumamizi saglayabilirsiniz.

*Elbette ;*
 *Perceptual studies*

*Studies by psychologists, starting with
*Fechner<http://en.wikipedia.org/wiki/Fechner>
*, have been devised to test the idea that the golden ratio plays a role in
human perception of *beauty <http://en.wikipedia.org/wiki/Beauty>*, and
while Fechner found a preference for rectangle ratios centered on the golden
ratio, later attempts to carefully test such a hypothesis are, at best,
inconclusive[1]
<http://en.wikipedia.org/wiki/Golden_ratio#_note-livio>
*[2]<http://plus.maths.org/issue22/features/golden/>
*. *

*Sayfada [2] yazan yere tıklarsanız testlerle ilgili bilgi bulabilirsiniz.*

  3. "Sozunu ettiginiz oylamada altin oran yerine, yani (1 + kok 5)/2 =
> [...]
> olurdu" diye yazmisim, siz de, "yukarıda da ifade ettiğim gibi zor bir iş
> değil deneyi siz yapın, ihtimalli konuşmak yerine" diye yanit vermissiniz.
> 3a) Soylediginizin tersine boyle bir calisma yapmak hic de kolay degildir.
> Dogru orneklem uzayi secmek gerekir. Insanlar bu konuyu anlamak icin
> yillarca dirsek curutuyorlar. 3b) Boyle bir deney yapmak benim isim degil.
> Herkes bildigi isi yapsin. 3c) Bana ne yapmam gerektigini soylemek yerine
> sozunu ettiginiz deneylerin nerede yayimlandigini bildirirseniz sevinirim ve

    *Bunu kalkıpta ispat edin diye söylemedim ki; sadece siz de o yelpazenin
toplandığı yeri ufakta olsa bir grup üzerinde deneyin dedim. ( Bunun işi
olup olmamakla alakası yok ki)*
**
*    Deneylerin nerde olduğuna siteden bakabilirsiniz( Nasıl görmediniz
anlamadım )*

> [...]
> bilmiyorum. Siz biliyor musunuz?" diye yazmisim. "Bilmiyorsunuz , ama
> tahmin ediyorsunuz, ben de oyumu altın orana veriyorum. Diğer 2 sayı da
> eküri olsun" diye yazmissiniz. 4a) Hayir, hic tahmin edemiyorum. Savim da
> bu zaten. 4b) Oyunuzu sekilleri gormeden kullaniyorsunuz. Yani acik ve net
> bicimde taraf tutuyorsunuz, onyargili oy veriyorsunuz. Biri size
> dikdortgenleri gosterecek. Hepsi altin orana yakin, ya da (1+kok(6))/2'ye
> yakin, ya da pi/2'ye yakin ve en estetik buldugunuzu sececeksiniz. Tahmin
> ettiginiz yaniti bulacaginizdan son derece kuskuluyum.

*Oyumu kullanırken aslında at yarışını modellemiştim, onun içinde eküri
kavramından bahsettim; yani bir nevi taraftarlık.*
**
*Dikkat ederseniz sizin verdiğiniz örneklerde altın oran civarında seyir
ediyor?  Neden ki , o aralıkta estetik bir şey mi var?*