[MD-sorular] RE: MD-sorular Toplu Mesajı, Sayı 20, Konu 25

ilker kocyigit ilkerk at riskturk.com
24 Eyl 2006 Paz 10:50:29 EEST

Bende arkadasin sorusunun onemine farklı bir (pedagojik)  acidan destek
vermek istiyorum.

Matematikte bazi konularin temel matematik bilgisiyle baglantisini ve
konunun tarih icinde nasil gelistigini sezmek zor.
Bu konular ogretilirken direk o konunun modern kavram ve teoremleriyle
baslandiginda ogrencinin kafasinda kopukluk olusabiliyor.
Benim aklima gelen örnek iki tanesi Topoloji ve Differansiyel Geometri.

Yani acik kuma, kapali kume, kompaklik, vb. diye ogrenmeye baslayinca bu
kavramlar gokten zembil ile inmis gibi oluyor. Bu konuyu ogrenmeden once
bildigi matematik kadar "dogal" gorunmuyor ve dogal matematik ile bagini
kurmak zaman alabiliyor. (en azindan ben boyle hissetmistim.)

Derse kavramlar yerine konunun tarihsel evrimi ile baslanmasi iyi olabilir.
Ornegin kompak kume taniminin insanoglunun zihninde nasil evrimleserek son
halini aldigini bilmeden tanim havada kaliyor.
Ozetle konuya biraz tarih ile baslanmasi aslinda o konunun ne kadar "dogal"
oldugunu algilamayi kolaylastirabilir. Bunu destekleyen bir yorumu MD de
okumustum galiba.

Saygılarımla,
ilker kocyigit.