Fwd: [MD-sorular] yüklü küre

Can Koltuk cankoltuk at gmail.com
29 Nis 2007 Paz 01:12:46 EEST

Umarım aynı maili iki kere yollamıyorumdur diyerek başlamalıyım;

Gerçekten de sorunun fizik yanı ağır basmış.

Bence soru çok keskin olmadığı için üzerinde yorum yapılıp cevap olarak
genellemelere ulaşılabilir.
Örneğin, ben şöyle söyleyebilirim;
Kürelerin özdeş, homojen ve metal olduğunu ve bu bir elektronun kürelerden
birinin içinde serbest olarak iletkenlik bandı içerisinde dolaştığını
varsayıyorum.
Bu durumda küreleri dokundurduğunuzda elektron diğer küreye atlayabilir.
(oldukça düşükte olsa atlamama ihtimali var.) ancak küreleri çok çok çok
kısa bir süre içerisinde ayırmazsanız elektron ilk küreye geri döner.
(atlamış olduğu ihtimalinden devam ettik.) daha sonra diğer küreye tekrar
geçer. yani bir elektronu ortaklaşa kullanan iki atom gibi davranır bu
kürelerimiz.

Umarım, en azından şimdilik, tatmin edici bir cevap olmuştur. Konu hakkında
daha kapsamlı düşünüp daha güzel bir cevap bulabilirsem onu da sizinle
paylaşırım.

Herkese iyi çalışmalar;
Can Koltuk

28.04.2007 tarihinde Ali İlik < aliilik at gmail.com> yazmış: