[MD-sorular] Semih

Semih Çakmak cakmak92sem at gmail.com
2 Tem 2007 Pzt 17:27:18 EEST

Sayin matematik dunyasi yazar ve okurlari assagıda gercekten de gozlerimle
gordugum bir soruyu verdim youmlariniizi bekliyorum......

Soru,Istanbul
Üniversitesi Isletme Fakültesinin Isletme Matematigi kitabindan
gerçek bir alintidir.
Hiç dokunulmadan ve yorumsuz sekliyle verilmistir:
Kitap Adi: Isletme Matematigi
Yazar: Prof. Dr. Müh. Yilmaz Tulunay
Sayfa: 173

Soru : Amerika'ya lisansüstü çalismalar yapmak üzere
giden Mehmet, iki kiz arkadas edinmistir. Bunlar Mary ve Nancydir. Mehmet'e
göre;
a-) Mary olgun bir kizdir ve klasiklerden zevk almaktadir. Böyle bir yerde
onunla 3 saat birlikte olmak 12 dolara mal olmaktadir.

Diger taraftan Nancy daha çok popüler eglenceleri yeglemektedir. Onunla
böyle bir yerde 3 saat birlikte olmanin maliyeti de 8 dolardir.

b-) Mehmet'in bütçesigönül islerine ancak ayda 48 dolar ayirmasina olanak
vermektedir.

Ayrica, derslerinin ve çalisma kosullarinin agir olusundan dolayi kiz
arkadaslarina en fazla ayda 18 saatlik süre ve 40.000 kalorilik enerji
ayirabilmektedir.

c-) Mary ile her bulusmasinda 5.000 kalori enerji harcayan Mehmet,

Nancy için bunun iki katini harcamaktadir.

 Eger Mehmet'in Mary ile bulusmaktan bekledigi mutlulugu 6 birim ve Nancy
ile bulusmaktan bekledigi mutlulugun da 5 birim oldugunu biliyorsak,
mutlulugunu maksimize etmek isteyen Mehmet'in sosyal yasamini nasil
planlamasi
gerekecektir? ( Grafik ve cebirsel yoldan bulunuz. )