[MD-sorular] Olasilik Sorusu

Metin Sarayköylü metinsaraykoylu at gmail.com
19 Haz 2007 Sal 22:31:24 EEST

Merhaba,

Hazir OSS konusun su aralar yogun derecede konusulurken, lisedeyken surekli
aklima takilan bir olasilik sorusu kalibini soruyorum.

Mesela A,B ve C isimli 3 kent var ve A ile B arasi n tane, B ile C arasinda
da m tane yol vardir. A'dan cikan bir kimse, B'ye ugrayarak C'ye gidiyor ve
C'den geri cikarak, tekrar B'ye ugrayarak A'ya geliyor. Donuste, gittigi
yoldan geri gelmemek uzere, kac farkli sekilde gelebilir?

Bu tarz sorularda cevabimiz (n-1)*(m-1) misir yoksa giderken (m*n) tane yol
var, donuste gittigi yolu kullanmayacagi icin (m*n)-1 tane mi yolu vardir?

Lisedeyken bunu (n-1)*(m-1) olarak yapiyorduk ama o zamanlarda da kafamdaki
kuskumu bir turlu hocama anlatamamistim.

Metin
--
Metin Sarayköylü
Istanbul Bilgi University