[MD-sorular] Olasilik Sorusu

Barış Demir barisburcin at gmail.com
19 Haz 2007 Sal 23:44:28 EEST

Oncelikle soru olasilik sorusu degil. Bir sayma sorusudur. Carpma yoluyla
sayma...

Gittigi yolu kullanmamak sartı cümlesinin anlami A-B arasinda kullandigi
veya B-C arasinda kullandigi yollari kullanmamak sartidir. Yani, A-B
arasinda veya B-C arasinda gittigi yollardan herhangi birini kullanmayacaksa
cevap:  (m-1)*(n-1) dir.

Yok bir bütün olarak A-C arasindaki gittigi birlesik yolu kullanmayacak
denirse, o zaman cevap (m*n)-1 olur.

Bu karisikligi engellemek icin, giderken sectigi A-B veya B-C arasindaki
herhangi bir yolu kullanmamak sartiyla demekte fayda var.