[MD-sorular] Tamkare Grup.

erkan karakaya hattusas388 at gmail.com
3 Mar 2007 Cmt 23:06:42 EET

Bu soruyu daha önce çözmüştüm, fakat şimdilik, maalesef, ispatın sadece bir
yönünü hatırlayabildim.

Öncelikle n' nin bir tek tam sayı olduğunu varsayalım ve n = 2k+1 diyelim.
Grubumuzdan herhangi bir g elemanı alalım. |G| = 2k+1 olduğundan, g^(2k+1) =
e olacağını biliyoruz. G' deki t = g^(k+1) elemanına bakalım. t^2 = g^(2k+2)
= g^(2k+1) * g = e * g = g olur ki bu, g'nin G' de bir tam kare olması
demektir.

Şimdi tersine, G' deki her elemanın G' de bir tam kare olduğunu
varsayalım...