[MD-sorular] yok

Ali ilik aliilik at gmail.com
26 Mar 2007 Pzt 00:11:53 EEST

"1)geometri sorusunun cevabını 2.cos54 buldum. 36 lık açıyı ikiye bölünce
köşeleri birleştirin. oluşan üçgende sinüs teoreminden cevap sin108/sin54 bu
da 2.cos54 olur.
"

Evet.

Hatamı düzeltiyorum. Çapa acos18 = bcos36 demiştim. Halbuki,

Çap = a/cos18=b/cos36 Ve a/b= cos18/cos36 (Çap, çapın uzunluğu anlamında;
açı ölçüleri de derece olarak.)

Sizin yanıtla yukarıdaki yanıtın değerleri eşit. Yani,

cos18/cos36 = sin72/sin36 = 2sin36cos36 /cos36 = 2sin36 = 2cos54

Ali

25.03.2007 tarihinde Kemal AYGÜN <kemal_bacon at hotmail.com> yazmış: