[MD-sorular] sudoku

ali nesin anesin at bilgi.edu.tr
27 Mar 2007 Sal 20:41:15 EEST

Sudoku'larin bilgisayarla hazirlandigindan kuskum yok.

Ileri surdugunuz turden bir Sudoku analizi yapildigini sanmiyorum, oyle bir
yanit olabilecegine de hic ihtimal vermiyorum.

Eger Sudoku hazirlamaya kalkisirsaniz, Sudoku yapan bir programin isleyis
tarzini da anlarsiniz.

Ben soyle yaptim.

Once bitmis bir Sudoku yarattim.

Sonra teker teker rastgele rakamlar silip cozumun hala daha bir tane olup
olmadigina baktim.

Eger bir rakam sildigimde birden cok cozum beliriyorsa, sildigim o rakami
yerine koyup bir baska rakam sildim. Ta ki her rakami sildigimde iki cozum
belirene dek bu islemi yaptim.

Bu yontemle buldugum Sudoku 1-minimaldir, yani 1 rakam silinemez.

Ama bu demek degildir ki 2 rakam silinip yerine 1 rakam konulamasin.

Ali

  _____