[MD-sorular] sin30derece ve sin30 arasindaki fark?

ali nesin anesin at bilgi.edu.tr
1 Mayıs 2007 Sal 22:55:43 EEST

x kompleks sayi oldugunda da gecerlidir. Gecen yaz okulunda bunu hic
calculus yapmadan kanitlamistim. Notlari bir yerlerde olacak. Bir gun MD'de
yayimlanacak.

Bu esitlik son derece formel (yani bicimsel, yani gercekle alakasi olmayan)
bir estliktir ve sadece bu yuzden cok tuhaftir.

Tabii pi'nin sin x fonksiyonunu periyodu olarak tanimlanmasi gerekir. Ama
daha once sin x serisinin bir fonksiyon tanimladigi ve bu fonksiyonun bir
periyodunun olmasi gerektigi kanitlanmalidir. Butun bunlar son derece formel
bicimde kanitlanabilir. Ne yazik ki bu tur matematik artik bu yuzyilda
yapilmiyor.

Ali

  _____