Fwd: [MD-sorular] kompleks projektif uzay

E. Mehmet Kıral luzumi at gmail.com
18 Mayıs 2007 Cum 20:50:12 EEST

C^2 deki bir boyutlu uzaylar (a:b) şeklinde gösterilebilir. a, b
kompleks sayı. Burada (a:b) ifadesinin {(ax,bx): x€C} anlamına geldiği
düşünlebilir.
Eğer b = 0 değilse o zaman bu kümelerden sadece bir temsilci
alabiliriz (a/b : 1).
Sol taraf herhangi bir kompleks sayı.
b = 0 durumunda ise sonsuzdaki noktayı elde ediyoruz.
Yani sonsuzdaki nokta eklenmiş C var elimizde.
O da steografik izdüşümden dolayı küreye Homeomorf.
Bunu böyle söyledim ve böyle de olması gerekir ancak homeomorfizmayı
bulamadım. Çünkü Projektif düzlem üzerindeki metriği (ya da
topolojiyi) bilmiyorum.
Tahminim C^2'den gelen topolojiyi kullanması yönünde.
O zaman bir homeomorfizma olur yukarıdaki eşleştirme.
İnternette karşıma ilk çıkan adres direk homeomorfizmayı vermiş
http://www.math.poly.edu/courses/projective_geometry/chapter_three/node1.html