[MD-sorular] pi yi anlamak

ali nesin anesin at bilgi.edu.tr
24 Mayıs 2007 Per 00:09:07 EEST

Bu konu matematigin en temel konularindan biridir. Sonuc olarak bir kumenin
(ve genellikle sonlu bir kumenin) permutasyonlarindan (eslesmelerinden,
bijektion'larindan) soz ediyoruz. Daha temel bir sey olamaz. Her yerde,
matematigin her konusunda ve her asamazinda karsimiza cikar.

MD-2003-I'de bunlardan sozetmistik. Internet sitemizde de var o sayi:

http://www.matematikdunyasi.org/arsiv/tum_dizin.html

Bu biraz yavastir. Daha hizli erisim icin:

2003-I

<http://www.matematikdunyasi.org/arsiv/2003-I-sayfasayfa/03-I-05-10-Fonksiyo
nGenel.pdf> Fonksiyonlara Genel Giriş

2003-I

<http://www.matematikdunyasi.org/arsiv/2003-I-sayfasayfa/03-I-11-12-Fonksiyo
nSaymak.pdf> Fonksiyonları Saymak

Hayri Ardal

2003-I

Sonsuz
<http://www.matematikdunyasi.org/arsiv/2003-I-sayfasayfa/03-I-13-14-SonsuzOd
aliOtel.pdf>  Odalı Otel

2003-I

Sonsuzu
<http://www.matematikdunyasi.org/arsiv/2003-I-sayfasayfa/03-I-15-18-SonsuzuS
aymak.pdf>  Saymak

2003-I

Schröder-Bernstein
<http://www.matematikdunyasi.org/arsiv/2003-I-sayfasayfa/03-I-19-20-Schroder
Bernstei.pdf>  Teoremi

2003-I

Sn
<http://www.matematikdunyasi.org/arsiv/2003-I-sayfasayfa/03-I-21-24-Sym(n).p
df>  ya da namı diğer Sym(n)

2003-I

Parçalanış
<http://www.matematikdunyasi.org/arsiv/2003-I-sayfasayfa/03-I-25-25-Parcalan
isSayisi.pdf>  Sayısı

2003-I

Sym(N)
<http://www.matematikdunyasi.org/arsiv/2003-I-sayfasayfa/03-I-26-26-Sym(N).p
df>

2003-I

Fonksiyonlarda
<http://www.matematikdunyasi.org/arsiv/2003-I-sayfasayfa/03-I-27-28-Fonksiyo
nUzaklik.pdf>  Bir Uzaklık Kavramı

2003-I

Seçim
<http://www.matematikdunyasi.org/arsiv/2003-I-sayfasayfa/03-I-29-31-SecimFon
ksiyonu.pdf>  Fonksiyonları

2003-II

Geçen
<http://www.matematikdunyasi.org/arsiv/2003-II-sayfasayfa/03-II-95-98-yanitl
ar.pdf>  Sayımızın Bazı Sorularının Yanıtları

2003-II

2003-II

R^2
<http://www.matematikdunyasi.org/arsiv/2003-II-sayfasayfa/03-II-101-102-R2Re
sleme.pdf>  ile R arasında Bir Eşleme

S_n'de
<http://www.matematikdunyasi.org/arsiv/2003-II-sayfasayfa/03-II-103-103-Sym(
n)Eslenik.pdf>  Eşleniklik Sınıfları

Doğan Bilge

Özer Çözer

Ilerde bu konudan daha fazla soz edecegiz.

Ali

  _____