Re: [MD-sorular] Sorularım

E. Mehmet Kıral luzumi at gmail.com
24 Mayıs 2007 Per 00:34:48 EEST

Hatırlatmanız 1. soruyu çözmeme yardımcı olmadı. Diğerlerine de yardımcı
olduğunu sanmıyorum.

2. soru
f(N) = Çarpım(n = 1'den N-1'e kadar) sin(n*pi/N) = Çarpım (1/2i *
[e^(in*pi/N)  -  e^(-in*pi/N)])

iki tarafın logaritmasını alalım.

log f(N) = Toplam (n = 1'den N-1'e kadar) [ log(1/2i) + log(e^(in*pi/N))  +
log(1 - e^(-in*2pi/N))  ]

ilk toplam log (2i)^(-N+1)
ikinci toplam da toplam (i n*pi/N) = i (N-1) N pi /N = i(N-1)*pi
üçüncü toplam için de logaritmanın taylor serisini açıyoruz.

toplam(n=1'den N-1'e kadar) log(1-e^(-in*2pi/N))
= toplam(n = 1'den N-1'e kadar)  toplam (k = 1'den sonsuza kadar) -
e^(-in*2pi*k/N) / k
= - toplam (k) 1/k * toplam (n) e^(-in*2pi*k/N)
içerideki toplam geometrik seri toplamını kullanırsak her k için 0 ediyor.
Dolayısıyla bu kısmın genel toplama katkısı 0.

Demek ki f(N) = exp log f(N) = (2i)^(-N+1)   *  e^(i*pi(N-1))

3. soru
Eğer sonsuz polinomdan kastınız yakınsak kuvvet serileri ise o zaman hayır.
üstel fonksiyonun bir "sonsuz polinom" açılımı vardır ancak exp(z) hiçbir
zaman 0 olmaz.