Re: [MD-sorular] olasılık sorusu (otobüs)

Ali İlik aliilik at gmail.com
5 Kas 2007 Pzt 21:17:42 EET

"Azaltabilir.Çünkü koşarsan gelecek otobüsü durakta
yakalayabilirsin."

Aynı şekilde düşünüyorum ama kafamda bazı pürüzler oluyor. Gideriyorum.
Tekrar pürüzleniyor. Ya da sorular geliyor, diyeyim.

Soruyu biraz daha netleştireyim:

Otobüs duraktan okula 25 dakikada varıyor.
Otobüs duraktan 15 dakikada bir geçiyor.
Evden ders başlamasına 35 dakika önce çıkıyorum.
Ev-durak arası 7 dakika sürüyor.
Bazen koşsam bile 14 dakika otobüs beklediğim oluyor...

Bu noktada sorunun yanıtı için kafam karışıyor.

Derse 32 dakika önce evden çıkarsam koşuyorum...

Bazen elimi kolumu sallaya sallaya yürürsem, durağa varır varmaz otobüs
geliyor...

Koşayım mı koşmayayım mı?