Re: [MD-sorular] çember

Kerem Altun kerem.altun at gmail.com
9 Eki 2007 Sal 11:49:08 EEST

Cetvel ve pergelle bulunur. Cetvelle cemberin herhangi bir keseni cizilir,
sonra bu kesenin olusturdugu kirisin orta dikmesi cizilebilir. Bu merkezden
gecer elbette. Bu cizdigimiz orta dikmenin cemberi kestigi noktalarin
arasindaki dogru parcasi da cemberin bir capidir elbette. Bu capin orta
dikmesi cizilerek cemberin merkezi bulunmus olur.

Yazi su an yanimda yok, ama yaziyla ilgili hatirladigim tek sey, cetvel ve
pergelle cizilebilen herseyin yalnizca pergelle de cizilebileceginin
kanitiydi. Dolayisiyla yalnizca pergelle de bulunabilir herhalde.

Kerem