[MD-sorular] Sýnýfýmdan Öðrenci Manzaralarý

ayseu at gazi.edu.tr ayseu at gazi.edu.tr
21 Eki 2007 Paz 14:26:31 EEST

3 dönemdir vermekte oldugum temel kavramlar dersinden alıntılar:
( Sınıf mevcudu ortalama 45-50 dir. Öğrenciler mezun olmak üzere olan öğretmen
adaylarıdır. )

-	“pi sayısı 22/ 7 ye esittir “ CÜMLESİ ÖNERME MİDİR ?
-	Eveeeettttt…… (hepsi birden)
-	DOĞRULUK DEĞERİ NEDİR ?
-	Doğru (yaklaşık yarıdan fazlası )
-	Yok yaaa yanlış yanlış
-	Yanlış galiba
-	pi hangi pi şu 180 derece olan mı?
-	KAÇ TANE Pİ VAR ?
-	(yorum yok)
-	Pİ NASIL BİR REEL SAYIDIR ?
-	İrrasyonel  ( pi nin sayı olduğundan haberdar olmayanlar susuyor doğal olarak )
-	YA 22/ 7?
-	Rasyonel
-	RASYONEL SAYILARLA İRRASYONELLERİN ARA KESİTİ  ?
-	Hıııı….
-	NEYSE, PEKİ BİZE LİSEDE lnx =lny ise LN LER GİDER x =y olur derlerdi..NEREYE
GİDER DİYE SORMAZDIK. GİDER Mİ BUNLAR BÖYLE?
-	Giderrrrrrrrr…
-	NEREYE  :)) YANİ NEDEN ?
-	(Uğultu )
-	PEKİ sinx =siny ise x =y  OLUR MU ?
-	Olmazzzz..
-	Bazen olur
-	NİYE ACABA ?
-	YA DA sinx/ cosx = in/co olmaz mı ? (kulakların çınlasın Sinan, sen
anlatmıştın bunu )
-	(gülüşmeler )
-	GÜLMEYİN BÖYLE ANLATILIRSA ÖĞRENCİ DE BUNU YAPAR. AMA BİR DAKİKA YETERİNCE
ŞANSLIYSA 16/64 = 1/4... dimi 
-	Aaaaa… :))
-	YAAA…SORUMUZA DÖNELİM…SİZDE ÖĞRENCİLERİNİZE “BUNLAR GİDER BUNLARA KARIŞMAYIN
MATEMATİĞİN ASİ ÇOCUĞUDUR LN “Mİ DİYECEKSİNİZ?..
-	Yok hocam türevlerini alınca 1/x = 1/y den çıkıyor..
-	TÜREV Mİ  ? (Hangi değişkene göre nasıl bir türev aldıysa artık ) PEKİ lna
=lnb DESEK 
-	Demesek :))
-	Şey yaa e var ya e..
-	EEE..
-	İşte her iki tarafa e yi yazarsak…
-	HIMMM… PEKİ e NEDEN var ? NEDEN LN e ye DAYANAMIYOR ? ONA BAKARSAN Arcsin de
VAR Dİ Mİ?
-	 Tersi bu..
-	Tersi var tabi yaaa..
-	Aaa tabii tabii ln 1:1 örten
-	GÜZELLLLL.. Ama yukarıda yazdığımız sadece 1:1 olmasından ...
-	PEKİ “2x2 = ? “
-	4
-	NEDEN ?
-	….
-	MATEMATİK DÜNYASI DERGİSİNİ ÖZELLİKLE DE BU SAYISINI MUTLAKA OKUYUN…BAŞKA
HİÇ BİR YERDE BU KADAR SADE VE GÜZEL BİR ANLATIM BULAMAZSINIZ…NEYSE ÇARPMAYI
BİR ŞEKİLDE BİLDİĞİMİZİ KABUL EDELİM.  N tamsayıyken 2^n   NEDİR BUNU DA
BİLİYORUZ (!)… PEKİ KÖK 2 NEDİR ?
-	2 üzeri 1/ 2 dir.
-	HAH İŞTE BEN DE ONU DİYORUM 2 üzeri 1/ 2 NEDİR?
-	Hı?....
-	YANİ TANIMI NE ?.. KÖK 2 NİN SONUCUNU BULMAK İÇİN NE SORUYORSUNUZ KENDİNİZE ?
-	1,4… gibi bişeydi…
-	NASIL BULDUN :))
-	(Bir süre tartışırlar)
-	Karesi 2 olan sayıdır.
-	HIMMM… İYİ ama a nın karesi 2 ise –a nın da karesi 2 . HANGİSİ?
-	a tabi ki..pozitif olacak
-	-a NEGATİF MİYDİ ?... PEKİ DAĞITMAYALIM.. TOPARLARSAK NEYMİŞ..
-	( Tanım oldu sayılır )
-	PEKİ YA 2üzeri 1/3?  2 üzeri 3/2?
-	….
-	O HALDE q rasyonel iken a ^ q yu BİLİYORUZ.. PEKİ YA 2^pi ?
-	Pi inci kuvveti 2 yi veren sayı…
-	:))…e^pi ? VAR MI BÖYLE BİR SAYI
-	…
-	E^x DİYE BİR FONKSİYON VAR DI ? NEREDE TANIMLI ?
-	IR
-	GÜZEL …
 (DERSİN SONLARINDA BİR GRUP BU KONUYU ARAŞTIRACAK VE SINIFA SUNACAKTIR)
-SİN 1 HAKKINDA NE DÜŞÜRSÜNÜZ ?
-Sinüs 1 derece..
-PEKİ YA SİN Pİ?
- Sin 180 derece.
- NEDEN Pİ DERECE DEMEDİN ?
- Nasıl..anlamadım ki..yanlış mı..180 değil miydi ?
- SİN 1 için 1 derece sin pi için 180 DERECE DEDİN DE ONDAN.. KAFAM KARIŞTI YANİ…
-Benim de :))

Bu derste pi ile 180 dereceyi birbirinden bağımsız düşündürebilirsem ne mutlu
bana…Haydi bakalım kolay gele…