[MD-sorular] Garip gurup bir grup.

haydar göral hgoral at gmail.com
29 Eki 2007 Pzt 12:01:59 EET

 1- Evet G = (Z_7)* x (Z_37)* ^N  demek istedim

2-  -1  elemanı derken  Z_7 de 6 oluo bu Z_37 de ise  36 oluyor ve
çarpım grubunda bu elemanlardan oluşan sonsuz sabit -1 dizisi.Bu 2
grubunda tersleri devirmelidir ve sırasıyla Z_6 ya ve Z_36 ya
isomorftur.Bu gruplardaki  -1 ler  birbirlerine gidiyor
demedim.Aralarında morfizma var 1-1 kaydırmalar çünkü  Z_6 grubu Z_36
nın içine giriyor o yüzden.Ben bu grupları çarpma olarak düşüneceğim
ama.

3-Genel olaral p asalsa -1 karedir ancak ve ancak p modulo 4=1 ise.
Bu yüzden Z_37 de -1 kare ama Z_7 de değil.

Q:Aynı soru halkalar ,cisimler ve vektör uzayları için de doğrumudur?