[MD-sorular] Bir soru daha

Omer Kucuksakalli omerkucuksakalli at yahoo.com
13 Nis 2008 Paz 02:23:51 EEST

Asagidaki cozum geldi aklima. Tam istediginiz gibi bir sey
degil sanirim.

Temel metotlarla yapayim diye ugrastim ama bir sonuca
ulasamadim. Logaritma olmasa bile en azindan su seri
acilimini kullanmak gerekir diye dusunuyorum:

1/(1-x) = 1 + x + x^2 + x^3 + ...

Omer

p>1 ve 0<x oldugu icin asagidaki esitsizlik dogru:

px + (px)^2/2 + (px)^3/3 + ... > p ( x + x^2/2 + x^3/3 +
...  )

Logaritmanin seri acilimi ise soyle:

- log ( 1 - x  ) = x + x^2/2 + x^3/3 + ...

Bu ikisini birlestirirsek, sunu elde ederiz:

- log ( 1 - px ) > - p log ( 1 - x  )

yani

log ( 1 - px ) < p log( 1 - x ) = log(  [1-x]^p ).

Logaritma fonsiyonu artan oldugu icin, sonuca ulasiriz:

1- px < (1-x)^p