[MD-sorular] cisim

Olgur Celikbas s-ocelikb1 at math.unl.edu
5 Ağu 2008 Sal 04:46:54 EEST

Evet her sonlu tamlik bolgesi (birimli, degismeli, sifir bolensiz halka)
bir cisimdir:
R bir tamlik bolgesi olsun. R nin sifirdan farkli bir elemani r olsun. f
R'den R'ye, R'nin her elemanini r ile carpan fonksiyon olsun. Bu durumda f
iyi tanimli ve birebirdir (R T.B). Dolayisi ile f ortendir (R sonlu). O
zaman R'de oyle bir s elemani vardir ki sr=1. Bu da R'nin cisim oldugunu
gosterir.

Olgur