[MD-sorular] Serttop-Bilgilendirme ve Gndz keda

tibet efendi tibetefendi at yahoo.com
5 Ara 2008 Cum 17:45:21 EET

Bir insan bir isi cok belirgin bir sekilde yanlis ve kötü yapip bir de
üstüne dünyada en iyi yapanlardan biri oldugunu iddia ederse dogal
olarak o isten anlayanlarin tepkisini ceker.

Bu insan doktorsa, ögretmense veya nükleer santralde calisiyorsa cok kötü sonuclar dogurabilir.

Ama matematikle ugrasiyorsa kimseye zarari yok.

Matematikteki en basit seyleri dogru ifade etmeyi beceremeyen bir insanin Goldbach sanisini kanitlamis olmasi imkansizdir.

Yolda yürüyemeyen biri o haliyle bahcesinde kosarken 100 metre olimpiyat rekorunu kirdigini iddia ederse ona ne denir?

Yani adama saygisizlik edip sarlatan demezsiniz tabi.
Sonucta bu adam insanlari dolandirmaya, bundan bir fayda saglamaya calismiyor.
Ama bu kadar ciddiye alinmasini da garip karsiliyorum.

Sükrü Bey sizi üzmek, kirmak istemiyorum. Ama söylediklerinizin hic elle tutulur bir yani yok.

Hic kimsenin Sükrü Bey'i ikna edebilme ihtimali de yok. Yaptigi mantik
hatalarini anlayabilecek biri olmadigi yazdigi kanittan belli.

Allah askina asal sayilarin tanimini yapamayan bir insan goldbach sanisini kanitlamis olabilir mi?

Sükrü Bey'in kanitinda yazdigi asal sayi tanimi celiskilidir. Daha ne diyeyim?

Yazdim daha önce, cevap vermedi, bir de demis ki: "Diğer matematikçilerden de çok kısıtlı sayıda ve aceleci tavırlı
görüşler gelmiştir. Bu itirazların da doğru olmadığı ve yanlış
anlaşıldığı cevaplanmıştır."

Feshupanallah.

Yani sükrü Bey konu sosyoloji veya politika falan olsa özgüveninizle
insanlari inandirabilirsiniz belki ama matematikte isler öyle olmuyor.

Yaptiginiz asal sayi taniminiz yanlistir. Simdiye kadar yapilan
tanimlarla uyusmadigi icin yanlistir. Yok eger "kendim asal sayilari
bastan tanimliyorum" diyorsaniz o zaman da hemen ardindan yaptiginiz
diger tanimla celistigi icin yanlistir. (önceki mailime bakiniz)

Siz asal sayinin tanimini yapamayan birisiniz Sükrü Serttop! (Bakin bu
sekilde size Katarsis yasatmaya calisiyorum, belki faydasi olur diye.)

Sizinle tartismayacagim daha fazla.

Yalniz bir tartismada haksiz olan birinin özgüveninin bu kadar yüksek
olmasi beni hep sinirlendirmistir o yüzden kendimi alamiyorum size
satasmaktan.

Yani ses cikarmasak konuyu anlamayan biri, adama haksizlik ediyorlar diyecek.

Yazmadan duramadim bu maili. Dersime calisamiyorum sizin yüzünüzden.

Ne yazarsaniz yazin bundan sonra sizin maillerinizi okumuyorum.

Protesto ediyorum sacmaliginizi. Bütün iletisim yollarini kapatiyorum sizinle.

Öyle de anlayissiz biriyim.

Ajdar oldu artik cünkü bu durum.