[MD-sorular] Zeta sifiri + turing + carkli makine

Mustafa Umut Sarac mustafaumutsarac at gmail.com
16 Ara 2008 Sal 04:32:43 EET

Merhaba ,

Ilkokul 3 matematiginden ileri gitmeyen bilgimle bazi ust duzey
arastirmalardan , grafiklerden  enstruman yapimi gibi konularda fayda
saglar diyerek , yararlanmaya calisiyorum.

Internette zeta fonksiyonu ve sifirlar konusunu buldugumda , bir yerde Alan
Turing in tam 1939 da ingilizlerden 45 sterlin alarak - o zamanlardan kalma
5 sterline bir gun ingiltere kitaplarimla , yani simdi gunde 150 dolar
harcasak 1500 dolar - zeta problemindeki sifirlari incelemek icin carkli tam
mekanik bir hesap makinesi yapmaya baslamak istedigini okudum , olay savas
sonrasina kalmis ve transistorlerle dunyadaki en guclu komputer emrine
verilmis.

Bu makine nasil calisirdi ve alan turing in carklari bile kendi yapacagini
ogrendim , demekki cokta buyuk bir sey degil.
Bu makine konuyu anlamayana anlatmaya cok yardimci olabilirdi , bu
makineleri gunumuzde yapan var mi ?

Rapid prototyping yani hizli modelleme ile carklar cok ucuza mal olabilir

Konu ve hobby hakkinda bilgisi olan var mi ?

Bu konuda bilgi alabilecegim , bu enstrumanlari yapan bir grup bulmaya
calisacagim.

Saygilar ,

Mustafa Umut Sarac