[MD-sorular] permütasyon-kombinasyon

candas dede candasdede at hotmail.com
7 Şub 2008 Per 22:06:17 EET

 Soru: 35 kişilik bir öğrenci grubu 8 seçmeli dersten en az birini seçmek zorunda olduğuna göre, aynı dersi en fazla kaç kişi seçebilir?

Soru:  Akif ve  Büşra’nın da bulunduğu  7 kişilik bir gruptan 3 kişi seçilecektir.
Akif ile Büşra’ nın seçilen grupta birlikte bulunmayacağına göre, seçilen bu üç kişi kaç farklı biçimde sıralanabilir

(birinci sorunun cevabı 28…….ikinci sorunun cevabı da    90   mış. Ben birinci soru neden 35 değil diye soruyorum bir de ikincisi için de 30 farklı seçim yapılır. Ve her bir durum 3!=6 farklı biçimde sıralanır o zaman 6.30=180 değil mi?)
Windows Live Messenger'ın için ücretsiz güncelleştirme!
http://get.live.com