RE: [MD-sorular] permütasyon-kombinasyon

Zafer Karaca zafer.karaca at icisleri.gov.tr
8 Şub 2008 Cum 13:53:45 EET

Ben ikinci sorunun cevabının 30 olduğu düşünüyorum...

Ben diğer soruyu şöyle çözerdim Akif'i grubun dışına atardım 6 kişi kalırdı 6 kişide 3 kişi 6nın 3 lüsü yani 20 farklı   sonra Büşra'yı atardım yine 20 toplam 40 bulurdum... bu gruplarda iki sininde olmadığı durum  kesişim olduğundan   5in 3lüsü 10    40-10 = 30 bulurdum....

                                                                                                      Saygılar iyi Çalışmalar...